Leveransinformation

Leveranser & Fraktsätt

Vi använder oss av Postnord av våra varor

Leveranstid

Leveranstiden är normalt mellan 1-3 vardagar. Vårt mål är att skicka alla beställningar inom 24h under vardagar. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för eventuella restnoteringar hos våra leverantörer som kan påverka leveranstiden.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden framgår i vår kassa och är enligt nedan för frakt inom Sverige

  • Beställningar av portionsfröer och mindre varor (tex etiketter) under 299 kr tillkommer frakt 19 kr.
  • Beställningar av större eller tyngre varor som ej kan skickas som brev kostar: 69 kr. 
  • Beställning över 300 kr, fraktfritt.

Transporter

vividus.se skickar normalt alla varor med Postnord. Som kund ska du kontrollera varan vid leverans och direkt anmäla till transportör om du kan se skador på paketet. Därefter ska du meddela vår kundtjänst.

RETURER OCH REKLAMATION

Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars bytesrätt/ångerrätt på samtliga varor från det att du mottagit varan (dvs då paketet hämtats ut av dig på ditt utlämningsställe eller brevet/paketet kommit hem till dig). För att din retur ska gå så smidigt som möjligt rekommenderar vi dig att kontakta oss innan du returnerar din vara, t.ex. på mail info@vividus.se alt. på telefon 073-7089998, så bistår vi dig med information om hur du enklast går till väga för att returnera varan. Varan skickas därefter tillbaka till oss i originalförpackning tillsammans med eventuella originalhandlingar. Varan måste vara i nyskick och oanvänd, men du har rätt att försiktigt undersöka varan. Du betalar själv kostnaden för returfrakten. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss. Ångerrätten gäller inte för kundanpassade produkter. I det fall du beställt produkter av detta slag kommer vi, innan din beställning behandlas, att skicka ut ett separat mail och be om ditt skriftliga samtycke till att ångerrätten inte gäller för dessa produkter. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återför vi aktuellt belopp till ditt konto senast inom 24h.

Felleverans

Om du har fått fel vara så kontakta oss på info@vividus.se så hjälper vi dig att returnera varan. Vi står naturligtvis för returfrakten.

Reklamationer

Enligt Konsumentköplagen har du 3 år på dig att reklamera en vara du köpt. Kontrollera alltid att varan är felfri när du tar emot varan. En vara kan reklameras om varan har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. För snabb och smidig hantering vid eventuell transportskada rekommenderar vi dig att anmäla detta direkt till speditören vid mottagandet av varan. Skulle varan vara skadad eller på annat sätt defekt eller om du fått fel vara/ fel antal så rekommenderar vi dig att så snart som möjligt kontakta oss på mail info@vividus.se så bistår vi dig med information om hur du enklast går till väga för att reklamera varan. Vi står för fraktkostnader och skickar dig ett adresskort/ fraktsedel så att du kostnadsfritt kan returnera den felaktiga varan. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.